الشهوة الجنسية عند البنات

الشهوة الجنسية عند البنات

استشارات طبية يجيب عنها طبيب متخصص

انا عندي مشكلة وهي انا فتاة 19 سنة مرتبطة عاطفيا بشاب لم يحدث بيننا اي شئ ولكنه اذا قبل يدي اشعر بانني مرتبكة وينزل منى سائل ولم اجرب قط العادة السرية ومعرفش حتى بتتعمل ازاى.. لكن اوقات كتير بكون وحدي وبحس ان الشهوة جاتلي او انى عايزة امارس اول ما بحس بكدة بحس انى عايزة ادخل الحمام (اتبول) دة شعور دائم. هل انا مريضة؟

واوقات كثيرة بحس اني باردة جنسيا مش زي اللي بقرا عنهم وبحس ان مش اي حاجة بتثيرني. انا كدة مريضة ولا اية؟
هو انا جسمي حلو بس ثديي مش كبير يعني بالنسبة لحجم جسمي صغير دة ممكن يكون سبب.. بس انا بحس انى عايزة امارس مع الشخص اللي بحبه بس زي ما قلتلك كدة انا مريضة؟ ولو مريضة يبقي ممكن يكون عندي ايه؟ او اروح لدكتور ايه؟ برجاء اخفاء اي بينات شخصية.

عزيزتى:
أنتى مريضة بمرض عربى مزمن إسمه الفتاة العربية المثقلة بأحاسيس الذنب والندم، دوامة من الأمراض النفسية تغتالها، طاحونة تفتك بها، إنعدام ثقافة جنسية يمنحها إحساس أن أى رعشة فى جسدها خطر وكارثة، ياعزيزتى السائل والرعشة هذه هى أشياء طبيعية مرتبطة بالإثارة وليست مرضاً، وليس مطلوباً أن تكونى مثارة على طول الخط حتى تتهمى نفسك بالبرود، والحب لا بد أن يكون شرطاً للجنس الطبيعى، فلن تسعدى بالجنس مع زوج تكرهينه، ولا يمكن أن اتخيل لقاء حميم بعد علقة ساخنة وشتيمة من الزوج مثلاً!!، أنتى فتاة عربية لا بد أن تتخلص من مرض كراهية جسدها

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: